Ekonomi

THY’den küresel yazılım sorununa ilişkin açıklama

THY’nin kurumsal destek hesabından yapılan açıklamada, “Değerli yolcularımız, küresel çapta yaşanan teknik aksaklık tamamen giderilmiş olup tüm operasyonlarımız normal seyrine dönmüştür. Uçuşlarınızla ilgili tüm işlemlerinizi web sitemiz veya mobil uygulamamız üzerinden yapabilirsiniz.” ifadelerine yer verildi.

Küresel yazılım sorunu

Dünya genelinde günün erken saatlerinde hava yolu şirketleri başta olmak üzere şirketler, havalimanları, bankalar, bazı medya kuruluşları ve Londra Borsasında, Microsoft’a siber güvenlik yazılımı sağlayan CrowdStrike sistemlerindeki sorun nedeniyle teknik aksaklık yaşandığı bildirilmişti.

Microsoft’a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike’ın Üst Yöneticisi (CEO) George Kurtz, X hesabından yaptığı açıklamada, CrowdStrike’ın Windows ana bilgisayarları için tek bir içerik güncellemesinde bulunan bir sorundan etkilenen müşterilerle aktif çalıştığını vurgulayarak, “Bu, bir güvenlik olayı ya da siber saldırı değildir. Sorun tespit ve izole edilmiş ve bir düzeltme tanımlanmıştır.” ifadelerini kullanmıştı.

Microsoft 365’ten yapılan açıklamada ise dünya çapındaki birçok işletmeyi etkileyen sorunun altında yatan nedenin düzeltildiği, birkaç Microsoft 365 uygulaması ve hizmetinin tam işlevselliğe geri yüklendiği aktarılarak, kalan etkinin hala bazı uygulama ve hizmetlerde sürdüğü belirtilmişti.

ABD merkezli birçok hava yolu şirketinin yazılım sorunundan etkilenmesi nedeniyle yolcular gecikmelerle karşı karşıya kaldı.

Bu kapsamda uçuşları etkilenen hava yolu şirketleri arasında Delta Airlines, United Airlines ve American Airlines gibi firmalar yer aldı. Söz konusu şirketler bazı uçuşlara yeniden başlayacaklarını bildirseler de gecikmeler konusunda uyardı.

Demiryolu şirketi Union Pacific de şirketin ağında “değişken düzeylerde etki” görüldüğünü bildirdi.

ABD Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, CNBC’ye verdiği röportajda, ulaşımdaki gecikmelerin cumartesi gününe kadar düzelmesini beklediğini ifade etti.

Kargo şirketi FedEx’ten yapılan açıklamada, üçüncü taraftan kaynaklanan sorunlar nedeniyle şirketin ağlarında “önemli aksamalar” görüldüğü belirtildi. Teslimatlarda gecikmeler olabileceği aktarılan açıklamada, şirketin sorunun etkilerini hafifletmeye çalıştığı bildirildi.

UPS’den yapılan açıklamada da küresel yazılım sorunu nedeniyle teslimatta gecikme olasılığı olduğu kaydedildi.

DHL de sorunun “sadece çok sınırlı ve yerel bir etkiye” sahip olduğu ve durumun izlendiği ifade edildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Kınalıada Escort
Şişli Escort
Tevfikbey Escort
Çengilli Escort
Mimar Sinan Escort
Fatih Escort
Levent Escort
Hürriyet Escort
Alibahadır Escort
Mehmet Akif Escort
Fatih Escort
Namık Kemal Escort
Çırpıcı Escort
Uğur Mumcu Escort
Caferağa Escort
Kazım Karabekir Escort
Atatürk Escort
Merkezefendi Escort
Ziya Gökalp Escort
İsaköy Escort
Tuna Escort
Mehmet Akif Escort
Kadıköy Escort
Eyüp Sultan Escort
Bozgoca Escort
Meşrutiyet Escort
Levent Escort
Hallaçlı Escort
Altunizade Escort
Cumhuriyet Escort
Altıntepe Escort
Çataklı Escort
Durusu Escort
Talatpaşa Escort
Caferağa Escort
Ömer Avni Escort
Ortaköy Escort
Mithatpaşa Escort
Ağva Escort
Acıbadem Escort
Rumelifeneri Escort
Yavuz Sinan Escort
Alemdağ Escort
Birlik Escort